اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

سلام.

تشکر می کنم از همه دوستانی که محبت دارند و با پیشنهادهای خود ؛ به بهتر شدن مطالب وبلاگ کمک می کنند.



همه عمر
شاعر سعدی
به پیشنهاد سمیه خانم


همه عمر برندارم سر از این خمار مستیتو نه مثل آفتابی که حضور و غیبت افتدچه حکایت از فراقت که نداشتم ولیکننظری به دوستان کن که هزار بار از آن بهدل دردمند ما را که اسیر توست یارابرو ای فقیه دانا به خدای بخش ما راگله از فراق یاران و جفای روزگاران *   که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی*   دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی*   تو چو روی باز کردی در ماجرا ببستی*   که تحیتی نویسی و هدیتی فرستی*   به وصال مرهمی نه چو به انتظار خستی*   تو و زهد و پارسایی من و عاشقی و مستی*   نه طریق توست سعدی کم خویش گیر و رستی

سلام.
یکی از زیبا ترین ترانه های Enrique Iglesias ترانه ای است با نام Hero که خیلی وقت بود می خواستم تو وبلاگ بگذارم ؛ امیدوارم لذت ببرید .

Enrique Iglesias

Hero

Would you dance
if I asked you to dance?s
ould you run
and never look back?s
Would you cry
if you saw me cry?s
And would you save my soul, tonight?s

Would you tremble
if I touched your lips?s
Would you laugh?s
Oh please tell me this.s
Now would you die
for the one you loved?s
Hold me in your arms, tonight.s

I can be your hero, baby.s
I can kiss away the pain.s
I will stand by you forever.s
You can take my breath away.s

Would you swear
that you'll always be mine?s
Or would you lie?s
would you run and hide?s
Am I in too deep?s
Have I lost my mind?s
I don't care...s
You're here tonight.s

I can be your hero, baby.s
I can kiss away the pain.s
I will stand by you forever.s
You can take my breath away.s

Oh, I just want to hold you.s
I just want to hold you.s
Am I in too deep?s
Have I lost my mind?s
I don't care...s
You're here tonight.s

I can be your hero, baby.s
I can kiss away the pain.s
I will stand by your forever.s
You can take my breath away.s

I can be your hero.s
I can kiss away the pain.s
And I will stand by you forever.s
You can take my breath away.s
You can take my breath away.s

I can be your hero.s

سلام.
به خاطر آقا مصطفی گل که خواسته بودند از ترانه های جدید یاد کنیم:

دریاچه نور
آلبوم آتش
با صدای شهرام شب پره
ای که چشای قشنگت یه دریاچه نوره
لب سرخابی رنگت داغه مثل تنوره
بیتو خونه ی دل من سردو سوتو کوره
جز تو هیچکسو دل من نمیخواد مگه زوره
مگه زوره؟
چرا پیشم نمیمونی عجب نامهربونی
تا سر بجنبونی دیگه رفته جوونی
یه عمری تنها میمونی
دیگه دیره پشیمونی
عزیزم تو نمیدونی واسه دردام تو درمونی
آخ چقده دوست دارم بیشتراز یه عالمه
قد جونم اینهمه هنو میگی بازم کمه
وای چقده دوست دارم بیشتراز یه عالمه
قد جونم اینهمه تازه میگی بازم کمه
تو این دنیا تو این عالم منو باش که زندگی دادم به اون کسی که نمیخوادم
کسیکه داده بر بادم
دلم شیشه دلت سنگه
واسه سنگه دلم تنگه
دل تنگم یه رنگه دلت با من 1000 رنگه
همش در حال جنگه
آخ چقده دوست دارم بیشتراز یه عالمه
قد جونم اینهمه هنو میگی بازم کمه
وای چقده دوست دارم بیشتراز یه عالمه
قد جونم اینهمه تازه میگی بازم کمه
تو این دنیا تو این عالم منو باش که زندگی دادم به اون کسی که نمیخوادم
کسیکه داده بر بادم
دلم شیشه دلت سنگه
واسه سنگه دلم تنگه
دل تنگم یه رنگه دلت با من 1000 رنگه
همش در حال جنگه
آخ چقده دوست دارم بیشتراز یه عالمه
قد جونم اینهمه هنو میگی بازم کمه
وای چقده دوست دارم بیشتراز یه عالمه
قد جونم اینهمه تازه میگی بازم کمه

چرخ و فلک
شاعر: خیام نیشابوری
با صدای حبیب


دریاب که از روح جدا خواهی رفت
در پرده اسرار فنا خواهی رفت

می نوش ندانی از کجا آمده‌ای
خوش باش ندانی به کجا خواهی رفت

این کوزه چو من عاشق زاری بوده است
در بند سر زلف نگاری بوده‌ست

این دسته که بر گردن او می‌بینی
دستی‌ست که برگردن یاری بوده‌ست

ای چرخ فلک خرابی از کینه تست
بیدادگری شیوه دیرینه تست

ای خاک اگر سینه تو بشکافند
بس گوهر قیمتی که در سینه تست

آن قصر که جمشید در او جام گرفت
آهو بچه کرد و روبه آرام گرفت

بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر
دیدی که چگونه گور بهرام گرفت

سلام.
این بار می خواهم شعر یکی از آهنگ های زیبای Alicia Keys به نام Fallin را با هم بخوانیم.

Alicia Keys


I keep on fallin' in and out of love with you
Sometimes I love ya, Sometimes you make me blue
Sometimes I feel good, At times I feel used
Lovin' you darlin', makes me so confused

[Chorus]
I keep on fallin', in and out of love with you
I never loved someone the way that I love you

[Verse 2]
Oh, Oh I've never felt this way
How do you give me so much pleasure,
And cause me so much pain(yea-ea,yea-ea)
Just when I think I've takin' more than what a fool
I start fallin' back in love with you

[Chorus]
I keep on fallin' in and out of love with you
I never loved someone the way that I love you

[Bridge]
Now baby
I,I,I,I'm
Fallin'
I,I,I,I'm
Fallin'
Fall,fall,fallin'

[Chorus]
I keep on fallin' in and out of love with you
I never loved someone the way that I love you

[Repeat 3x]
I keep fallin' in and out of love with you
I never loved someone the way that I love you

دام اجل
شاعر: مولانا
با صدای علیرضا عصار
تا کی گریزی از اجل ، در ارغوان و ارغنون

نه کش کشانت می برند ، "انا الیه راجعون"

تا کی زنی بر خانه ها ، تو قفل با دندانه ها

تا چند چینی دام ها ، دام اجل کردت زبون

این باغ من ، آن خوان من ، این آنٍ من ، آن آنٍ من

ای هر "من" ات هفتاد من ، اکنون کهی از تو فزون

کو عشرت شبهای تو ، کو شکرین لبهای تو

فرزند و اهل خانه ات از خانه کردندت برون



برکن قبا و پیرهن ، تسلیم شو اندر کفن

بیرون شو از باغ و چمن ، ساکن شو اندر خاک و خون

امروز ضربت ها خوری ، وز رفته حسرت ها خوری

زان اعتقاد سرسری ، زان دین سست بی ستون

خیابان خوابها
اثر خلیل جوادی
با صدای علیرضا عصار(البته با کمی تغییر در متن اصلی شعر)


کلمه های دفترم خاکستریست
باز بوی باورم خاکستریست
پیش از اینها حال دیگر داشتم
هرچه می گفتند باور داشتم
ما به رنگی ساده عادت داشتیم
ریشه در گنج قناعت داشتیم
پیرها زهر هلاهل خورده اند
عشق ورزان مهر باطل خورده اند
باز هم بحث عقیل و مرتضی ست
آهن تفتیده مولا کجاست
نه فقط حرفی از آهن مانده است
شمع بیت المال روشن مانده است
با خودم گفتم تو عاشق نیستی
آگه از سر شقایق نیستی
غرقه در دریا شدن کار تو نیست
شیعه مولا شدن کار تو نیست
بین جمع ایستاده بر نماز
ابن ملجم ها فراوانند باز
رو سیاهی کرده کتمان کینه را
بیم دارم بشکند آیینه را
خواستم چیزی بگویم دیر شد
کلمه هایم طعمه تکفیر شد
قصه ناگفته بسیار است باز
دردها خروار خروار است باز
دست ها را باز در شبهای سرد
ها کنید ای کودکان دوره گرد
مزدگانی ای خیابان خوابها
می رسد پس مانده بشقابها
سر به لاک خویش بردیم ای دریغ
نان به نرخ روز خوردیم ای دریغ
قصه های خوب رفت از یادها
بی خبر ماندیم از بنیادها
صحبت از عدل و عدالت نابجاست
سود در بازار ابن الوقتهاست
گفته ام من دردها را بارها
خسته ام خسته از این تکرارها
ای که می آید صدای گریه ات
نیمه شب ها از پس دیوارها
گیر خواهد کرد روزی روزیت
در گلوی مال مردم خوارها
من به در گفتم ولیکن بشنوند
نکته ها را مو به مو دیوارها

سبد سبد
پاکسیما زکی پور
با صدای اندی
سبد سبد طراوت
ای عشق با سخاوت
دوست دارم رو اینبار
میخونم با شهامت
بذار تو خواب بمونم
اگر حقیقت این نیست
رویای با تو بودن
قشنگ تر از زندگیست
قشنگ تر از زندگیست

میرم تا جون ببازم
حماسه ای بسازم
میرم که تا قیامت
به عشق تو بنازم
کاشکی که عاشقم بشی
نور حقایقم بشی
تو این همه گل عزیزم
گل شقایقم بشی

سبد سبد طراوت
ای عشق با سخاوت
دوست دارم رو اینبار
میخونم با شهامت
بذار تو خواب بمونم
اگر حقیقت این نیست
رویای با تو بودن
قشنگ تر از زندگیست
قشنگ تر از زندگیست

اون روزای قشنگمون
نگو که یادت نمیاد
برگای پائیزی عشق
یکی یکی رفته به باد
شکسته از غم چشمات
دلی که مثل یک کوه
بدور از تو شبای من
همش تکرار اندوه

سبد سبد طراوت
ای عشق با سخاوت
دوست دارم رو اینبار
میخونم با شهامت
بذار تو خواب بمونم
اگر حقیقت این نیست
رویای با تو بودن
قشنگ تر از زندگیست
قشنگ تر از زندگیست

سبد سبد طراوت
ای عشق با سخاوت
دوست دارم رو اینبار
میخونم با شهامت
بذار تو خواب بمونم
اگر حقیقت این نیست
رویای با تو بودن
قشنگ تر از زندگیست
قشنگ تر از زندگیست

سرنوشت
شاعر :پاکسیما زکی پور
با صدای اندی
دل بی روح جنس آهنت را دوست دارم
خطوط در هم پیراهنت را دوست دارم
نگاه با همه بیگانه ات را دوست دارم
غرور سرکش دیوانه ات را دوست دارم
دوست دارم

تن سوزان مثل آتشت را دوست دارم
بهاری و من آن عطر خوشت را دوست دارم
به هر لحظه کنارم بودنت را دوست دارم
تماشائی تو هستی دیدنت را دوست دارم
دوست دارم

پس از تو رنگ گلها هم فریب است
پس از تو روزگارم بی فروغ است
که میگوید پس از تو زنده هستم
دروغ است هر که میگوید دروغ است
ای ستاره بی تو من تاریکم
بی تو من به انتها نزدیکم
ای ستاره بی تو من تاریکم
بی تو من به انتها نزدیکم
وای چه کردم من چه بود تقصیرم
که چنین بود بعد تو تقدیرم
تو نخواستی من و تو ما باشیم
سرنوشت این بود که تنها باشیم
تو نخواستی من و تو ما باشیم
سرنوشت این بود که تنها باشیم

تو نخواستی من و تو ما باشیم
سرنوشت این بود که تنها باشیم

روح سبز
با صدای شادمهر عقیلی
تو که نیستی تا ببینی
گریه های هر شب من
بی حضور عاشق تو
چه عجیبه گریه کردن

تو که نیستی تا ببینی
دل آسمون شکسته
جاده تا صبح قیامت
منو این پاهای خسته

با عبور هر ستاره
روح سبز تو رو دیدم
زیر قطرهای بارون
صدای پاتوشنیدم

تو که نیستی تا ببینی
گریه های هر شب من
بی حضور عاشق تو
چه عجیبه گریه کردن

تو که نیستی تا ببینی
دل آسمون شکسته
جاده تا صبح قیامت
منو این پاهای خسته

با عبور هر ستاره
روح سبز تو رو دیدم
زیر قطرهای بارون
صدای پاتوشنیدم