اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

سلام.

به پیشنهاد دوست عزیزم عیسی حکمت دو رباعی زیبا از خیام برایتان انتخاب کرده ایم.
عاشق همه ساله مست و شیدا بادا
دیوانه و شوریده و رسوا بادا
تا با خبریم رنجه هر چیز کشیم
چون مست شدیم هرچه بادا بادا

...................................................

تا نیست حقیقت و یقین اندر دست
نتوان به گمان و شک همه عمر نشست
هان نا ننهیم جام می از کف دست
در بی خبری مرد چه هوشیار و چه مست

سلام دوستان!

این بار شعری از آلبوم ۲۰۰۵ Jennifer Lopez با نام REBIRTH انتخاب کردم.
نام این شعر هست HOLD YOU DOWN که در آن Joe Fat خواننده سبک رپ؛ Jennifer را با صدای خود همراهی می کند.
Jennifer_Lopez

Verse 1

(Jen)
Now you been holding me down mm
For such a long time now
From back then to now in my story
Straight from the hood
You've always been there for me

And you had my back when they
Back when everybody said I wasn't anything
It was you that kept me holding on
No matter what was going on
So whatever you need I got you yaa

(Joe)
Reminiscing that 6 train from way back
Now it's skyblue Phantoms and stretch Maybacks
For sweepin them floors in them Bronx apartments
Mira esta que ta on the red carpet
When Pun died you was the first to call me
I never told you
But you was there for me
Whatever you need, I be there for you
Crack, I got ya back, for real, true story

(Jen)
Now my loyalty will always be
With you if you just promise me
That you'll stay real just like you are
Cuz baby you don't have to change no...

Chorus

(Jen)
You dont know how much you mean to me
Whenever your down you know that you can lean on me
No matter the situation, boy I'm gon' hold you down

(Fat Joe)
You dont know how much you mean to me
Whenever your down you know that you can lean on me
No matter the situation, girl I'm gon' hold you down


Verse 2

(Fat Joe)
Yo, 2005, Rakim and Jody Watley
Watch me paint a picture so perfect
Quite possibly
The realest frechest from BX to Southbeach
I'mma always hold you down, girl
You can count on me

(Jen)
So remember this whenever I call
We go back too far, we been through it all
Even though, we haven't spoken so long
Ain't nothing change, not a damn thing baby


(Jen)
Now my loyalty will always be
With you if you just promise me
That you'll stay real just like you are
Cuz baby you don't have to change no...
(coz' you don't)

Chorus

(Jen)
You dont know how much you mean to me
Whenever your down you know that you can lean on me
No matter the situation, boy I'm gon' hold you down

(Fat Joe)
You dont know how much you mean to me
Whenever your down you know that you can lean on me
No matter the situation, girl I'm gon' hold you down

Verse 3

(Fat Joe)
Like green is to autumn
some things must stay
This industry
Yeah my father made me this way
Get between me and J-Lo
I simply stay
you better off sweepin leaves on a windy day

(Jen)
So I don't care about the situation
I'ma ride for you
If there's a complication
Cuz everytime you had my back and all
When we were young
And now you're Joey Crack and all

(Jen)
Now my loyalty will always be
With you if you just promise me
That you'll stay real just like you are
Cuz baby you don't have to change because...

Chorus

(Jen)
You dont know how much you mean to me
Whenever your down you know that you can lean on me
No matter the situation, boy I'm gon' hold you down

(Both X2)
You dont know how much you mean to me
Whenever your down you know that you can lean on me
No matter the situation, I'm gon' hold you down

سلام.

عسل بانو
شاعر: یغما گلروئی
با صدای سیاوش قمیشی


عسل بانو هنوزم پیش مایی
اگرچه دست تو تو دست من نیست
هنوزم با توام تا آخرین شعر
نگو وقتی واسه عاشق شدن نیست
حالا هرجا که هستی باورم کن
بدون با یاد تو تنهاترینم
هنوزم زیر رگبار ترانه
کنار خاطرات تو میشینم

عسل بانو عسل گیسو عسل چشم
منو یاد خودم بنداز دوباره
بذار از ابر سنگین نگاهم
بازم بارون دلتنگی بباره

تو رفتی بی من اما من دوباره
دارم از تو برای تو میخونم
سکوت لحظه های تلخو بشکن
نذار اینجا تکو تنها بمونم

تو رفتی بی من اما من دوباره
دارم از تو برای تو میخونم
سکوت لحظه های تلخو بشکن
نذار اینجا تکو تنها بمونم
نذار اینجا تکو تنها بمونم

سلام.

میخانه
با صدای کوروس سرهنگ زاده
شب سری به میخانه زدم
بوسه ای به پیمانه زدم
راز دل چو گفتم به سبو
اشک من گره شد به گلو

ناله بر لب شکستم تا نگویی که مستم
ناله بر لب شکستم تا نگویی که مستم

پا نمی نهی در سرای من هفته به هفته
بی تو ماه من شادی از دلم رفته که رفته
ای عزیز غایب ز نظر
ستاره بزم هنر
ناله بر لب شکستم تا نگویی که مستم
ناله بر لب شکستم تا نگویی که مستم

چون موجی سرگردان در آغوش توفان
چون موجی سرگردان در آغوش توفان
گذشتم گذشتم گذشتم از تو
که رسوا که افسانه گشتم از تو

پا بی تو به میخانه گذارم نگذارم
لب بر لب پیمانه گذارم نگذارم
تو شمعی و من در طلب شعله عشقم
این شعله به پروانه گذارم نگذارم

سلام دوستان.
به پیشنهاد سارا خانم.

شعری از فروغ فرخزاد با نام پرنده مردنی است


دلم گرفته است
دلم گرفته است
به ایوان میروم و انگشتانم را
بر پوست کشیده ی شب می کشم
چراغ های رابطه تاریکند
چراغ های رابطه تاریکند
کسی مرا به آفتاب
معرفی نخواهد کرد
کسی مرا به میهمانی گنجشک ها نخاهد برد
پرواز را بخاطر بسپار
پرنده مردنی ست

سلام.

بغز ترانه
با صدای رضا صادقی


دلم برات تنگ شده جونم
می خوام ببینمت نمی تونم
بین ما دیوارای سنگی
فاصله یک عمره می دونم
بغض ترانه رو شکستم
می خوام بگم عاشقت هستم
تو عین ناباوری یک شب
خالی گذاشتی هر دو دستم
تو بودی تمام هستی و مستی و راستی و تمام قصه من
تو بودی سنگ صبورم و نگاه دورم و لبهای بسته من
تو بودی تمام هستی و مستی و راستی و تمام قصه من
تو بودی سنگ صبورم و نگاه دورم و لبهای بسته من
نیمه شب، نیمه شب از خوابم پا می شو
نیستی پیشم، نیستی پیشم باز دیوونه می شم
دوری تو دوری تو تیشه زد به ریشم، نیستی پیشم
بی صدا،بی صدا از من خالی می شم
همصدا، همصدا با بیداری می شم
گونه هام، گونه هام خیس از شبنم غم، نیستی پیشم
تو بودی تمام هستی و مستی و راستی و تمام قصه من
تو بودی سنگ صبورم و نگاه دورم و لبهای بسته من
تو بودی تمام هستی و مستی و راستی و تمام قصه من
تو بودی سنگ صبورم و نگاه دورم و لبهای بسته من
تو بودی تمام هستی و مستی و راستی و تمام قصه من
تو بودی سنگ صبورم و نگاه دورم و لبهای بسته من
تو بودی تمام هستی و مستی و راستی و تمام قصه من
تو بودی سنگ صبورم و نگاه دورم و لبهای بسته من.

سلام.

از آلبوم گل صد برگ
الا یا ایها الساقی
شاعر : حافظ_مولانا
آهنگساز: رضا قاسمی
دلا نزد کسی بنشین که او از دل خبر دارد
به زیر آن درختی رو که او گلهای تر دارد
نه هر کلکی شکر دارد، نه هر زیری زبر دارد
نه هر چشمی نظر دارد، نه هر بحری گهر دارد

(الا یا ایها الساقی ادرکاسا وناولها
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها)

بنال ای بلبل دستان، ازیرا ناله مستان
میان صخره و خارا اثر دارد، اثر دارد

(الا یا ایها الساقی ادرکاسا وناولها
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها)

ببوی نافه کآخر صبا زان طره بگشاید
زتاب زلف مشکینش چه خون افتاد در دلها
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل
کجا داند حال ما سبکباران ساحلها

(الا یا ایها الساقی ادرکاسا وناولها
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها)

سلام.

تو بمان و دگران
شاعر : شهریار
از تو بگذشتم و بگذاشتمت با دگران
رفتم از کوی تو لیکن عقب سرنگران
ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی
تو بمان و دگران وای بحال دگران
می روم تا که به صاحبنظری باز رسم
محرم ما نبود دیدة کوته نظران
دلِ چون آینة اهل صفا می شکنند
که ز خود بی خبرند این زخدا بی خبران
سهل باشد همه بگذاشتن و بگذشتن
کاین بود عاقبت کار جهان گذران
شهریارا غم آوراگی و در بدری
شورها در دلم انگیخته چون نوسفران

سلام دوستان.

فرا رسیدن ماه رمضان ؛ ماه دعا ؛ ماه خویشتن داری ؛ ماه نزدیکی به خدا ؛ مبارک باد.
به همین مناسبت شعری از مولوی را برایتان انتخاب کردم.

مبارک باد آمد ماه روزه

رهت‏خوش باد اى همراه روزه

شدم بر بام تا مه را ببینم

که بودم من به جان دلخواه روزه

نظر کردم کلاه از سر بیفتاد

سرم را مست کرد آن ماه روزه

مسلمانان سرم مست است از آن روز

زهى اقبال و بخت و جاه روزه

بجز این ماه ماهى هست پنهان

نهان چون ترک در خرگاه روزه

بدان مه ره برد آن کس که آید

 در این مه خوش به خرمنگاه روزه

رخ چون اطلسش گر زرد گردد

بپوشد خلعت از دیباى روزه

دعاها اندرین مه مستجابست

فلک‏ها را بدرد آه روزه

چو یوسف ملک مصر عشق گیرد

کسى کو صبر کرد در چاه روزه

سحورى کم زن اى نطق و خمش شو

ز روزه خود شوند آگاه روزه

بیا اى شمس دین و فخر تبریز

تو اى سر لشکر اسپاه روزه
---

التماس دعا

سلام.

نجوی
با صدای فرهاد
Farhad

رستنی‌ها کم نیست،
من و تو کم بودیم،
خشک و پژمرده و تا روی زمین خم بودیم!

گفتنی‌‌ها کم نیست،
من و تو کم گفتیم،
مثل هذیان دم مرگ،
از آغاز چنین درهم و برهم گفتیم.

دیدنی‌‌ها کم نیست،
من و تو کم دیدیم،
بی‌سبب از پاییز
جای‌ میلاد اقاقی‌ها را پرسیدیم.

چیدنی‌ها کم نیست،
من و تو کم چیدیم،
وقت گل دادن عشق روی دار قالی‌،
بی‌سبب حتا پرتاب گل سرخی‌ را ترسیدیم.

خواندنی‌‌ها کم نیست،
من و تو کم خواندیم،
من و تو ساده‌ترین شکل سرودن را در معبر باد
با دهانی‌ بسته وا ماندیم

من و تو کم بودیم،
من و تو اما در میدان‌ها
اینک اندازه‌ی ما می‌خوانیم!

ما به اندازه‌ی ما می‌بینیم!
ما به اندازه‌ی ما می‌چینیم!
ما به اندازه‌ی ما می‌گوییم!
ما به اندازه‌ی ما می‌روییم!

من و تو
کم نه، که باید شب بی‌‌رحم و گل مریم و بیداری شبنم باشیم!
من و تو
خم نه و درهم نه و کم هم نه، که می‌باید با هم باشیم!

من و تو حق داریم
در شب این جنبش نبض آدم باشیم!
من و تو حق داریم
که به اندازه‌ی ما هم شده با هم باشیم!

گفتنی‌‌ها کم نیست!