اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

شعری از ابن سینا

سلام.

شعری از ابن سینا (شیخ الرئیس ابو علی سینا) یا پور سینا (980 - 1037) دانشمند, فیلسوف و پزشک ایرانی, نویسندهٔ 450 کتاب در زمینه‌های گوناگون است که تعداد زیادی از آنها در مورد پزشکی و فلسفه است.

قبل از این که شعر را بنویسم متن زیبایی که از وی به یادگار مانده را برایتان نقل میکنم:

روزکی چـــــند در جهان بودم بر سر خـــــاک باد پیمودم ساعتی لطف و لحظه‌ای در قهر جان پاکــــیزه را بــــیالودم با خرد را به طبع کردم هجو بی خرد را به طمع بـــستودم آتـشــــــی بر فروخــــــتم از دل وآب دیده ازو بــــــــپالودم با هواهای حرص و شــیطانی ساعــــتی شادمـــان نیاسودم آخر الامر چون بر آمد کـــــــار رفتـــم و تخم کشته بدرودم کـس نداند که مــن کـــجا رفتم خود ندانم که من کجا بودم.

و ...


دل گرچه در این بادیه بسیار شتافت
یک موی ندانست ولی موی شکافت
اندر دل من هزار خورشید بتافت
آخر به کمال ذره ای راه نیافت

Zucchero

سلام دوستان!

این بار شعری از خواننده نامی ایتالیا Zucchero که به سبک راک می خواند.
از آلبوم shake سال ۲۰۰۱ با نام Sparkling Meadows .

zucchero


Snow is softly falling
Look at how it’s coming
Yeah, I’m thinking of you
And I know what’s true
Sparkling meadows
A thousand stars are shining
Fall in colours blinding
Rainbows in the night
And I know what’s right
Sparkling meadows

But it’s not the time
Who will break us
And it’s not the wind
Who will shake us
No it’s not the time
Who will change us

‘cause I believe in this beautiful love
and I believe in this beautiful love
‘cause I believe in this beautiful love

Snow is softly falling
How it comes so lightly
I’m thinking of you
The whole night through
Sparkling meadows

You know we’ll meet again
I wait for that night
You know we’ll meet again
And maybe it’s that night
Who’ll come to find us
Believing in us

‘cause I believe in this beautiful love
and I believe in this beautiful love
‘cause I believe in this beautiful love

What bright light you are
The night’s full of stars
Diamond in the dark
Who’s makin’ sparks

Amore mio dov’è
The love I am missing
I wait for your sun
For dawn I am wishing

‘cause I believe in this beautiful love
and I believe in this beautiful love
‘cause I believe in this beautiful love

پری چهر

سلام.

یکی از زیباترین ترانه های معین
پری چهر


میخونم به هوای تو پریچه
چه قدر خالی جای تو پریچه
دلم کرده هوایت وای پریچه
دلم تنگه برایت

تو رو میطلبم لحظه به لحظه
تویی تاب و تبم لحظه به لحظه
چشات شهر من که شهر غصه است
برای هر شبم لحظه به لحظه

تو از هزارو یک شبی پریچه
بجز تو زندگی هیچه پریچه
یه دنیا همه هیچه وای پریچه
دنیا بی تو هیچه

من از نگاه تو شب و شناختم
غزل دیدم و عاشقانه ساختم
تو هر بیت غزل قصه چشمات
دلم قافیه شد قافیه باختم

شب چشم تو قیمتی ترین
به انگشتر عمر من نگین
همه دنیای من فقط همین
همین شرقی ترین شب زمین

تو معجون گل و مخمل نوری
پریواره قصه های حوری
تموم قصه ها بی تو میمیرن
که تو حوصله سنگ صبوری

پیش – تا پایان – ای جاویدان ایران

سلام دوستان!

ترانه: ای جاویدان ایران
کاری از گروه آریان
آهنگساز: علی پهلوان
ترانه سرا و تنظیم کننده: نینف امیرخاص

Arian team


باز اسم وطن اومد به میون
باز هم عاشقا جمعن همشون
میدون و هزار قلب بیقرار
دستا به دعا چشما نگرون
پر شد همه جا یکدل یه صدا
فریاد همه از پیر و جوون

پیش – تا پایان – ای جاویدان ایران

باید که غم از چشما بشه دور
لبریز بشه دل از شادی و شور
باید بدمه تو قلب همه
خورشید امید با جشن و سرور
پس تا برسه باز ازنفس
هر سینه به گوش فریاد غرور

پیش – تا پایان – ای جاویدان ایران

Beauty And The Beast

سلام.

هر گاه فرصت میکنم و یکی از شاهکارهای والت دیزنی را می بینم ٬ با خودم می گم کاش حقیقت داشت ٬ کاش عشق وجود داشت ٬ کاش...

Beauty And The Beast  یکی از افسانه هایی است ٬ که من خیلی دوستش دارم .
داستان دختری زیبا که عاشق یک غول می شود .

زیبایی این انیمیشن به یاد ماندنی با صدای زیبای celine Dion دو چندان می شود.


Beauty And The Beast

Tale as old as time
True as it can be
Barely even friends
Than somebody bends
Unexpectedly

Just a little change
Small, to say the least
Both a little scared
Neither one prepared
Beauty and the Beast

Ever just the same
Ever a surprise
Ever as before
Ever just as sure
As the sun will rise


Tale as old as time
Tune as old as song
Bittersweet and strange
Finding you can change
Learning you were wrong

Certain as the sun
Rising in the east
Tale as old as time
Song as old as rhyme
Beauty and the beast.
Tale as old as time
Song as old as rhyme
Beauty and the beast

Beauty and the beast