اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

دل سوخته...

سلام.

دل سوخته
با صدای معین


دلسوخته تر از همه سوخته گانم
از جمع پراکنده رندان جهانم
در صحنه بازیگری، کهنه ی دنیا
عشق است قمار من و بازیگر آنم
با آن که همه باخته در وادی عشقم
بازنده ترین هست در این جمع نشانم
ای عشق، از تو زهر است به کامم
دل سوخت، تن سوخت، ماندن حرامم

عمریست که می بازم و یک برد ندارم
اما چه کنم عاشق این کهنه قمارم
ای دوست مزن زخم زبان جای نصیحت
بگذار ببارد به سرم سنگ مصیبت
من زنده از این جرمم و تو ذبح مجازات
مرگ است مرا گر بزنم حرف ندامت
باید که ببازم، با درد بسازم
در مذهب رندان این است نمازم
من در به در عشقم و رسوای جهانم
چون سایه به دنبال سر عشق روانم
او کهنه حریف منو من کهنه حریفش
سرگرم قماریم من و او رو سر جانم

When I Dream At Night

سلام.

این بار شعری از Marc Anthony انتخاب کردم، امیدوارم این کار را شنیده باشید!
با نام  When I Dream At Night

Marc Anthony!


When I Dream At Night Lyrics

I have been in love
and been alone
I have traveled over many miles
to find a home
there's that little place
inside of me
that I never thought could
take control of everything
but now I just spend all my time
with anyone
who makes me feel
the way she does

'Cause I only feel alive
when I dream at night
even though she's not real
it's all right
'cause I only feel alive
when I dream at night
every move that she makes
holds my eyes
and I fall for her every time

I've so many things I want to say
I'll be ready when
the perfect moment
comes my way
I had never known
what's right for me
'til the night
she opened up my heart
and set it free
But now I just spend all my time
with anyone
who makes me feel
the way she does

'Cause I only feel alive
when I dream at night
even though she's not real
it's all right
'cause I only feel alive
when I dream at night
every move that she makes
holds my eyes
and I fall for her every time

Now I just spend all my time
with anyone
who makes me feel
the way she does

'Cause I only feel alive
when I dream at night
even though she's not real
it's all right
'cause I only feel alive
when I dream at night
every move that she makes
holds my eyes
and I fall for her every time

پیچک

سلام.

ترانه پیچک
آلبوم شب زده
با صدای ابی


حالا دیگه تو رو داشتن خیاله
دل اسیر آرزوهای محاله
غبار پشت شیشه میگه رفتی
ولی هنوز دلم باور نداره

حالا راه تو دوره
دل من چه صبوره
کاشکی بودی و می دیدی
زندگیم چه سوت و کوره

آسمون از غم دوریت
حالا روز و شب می باره
دیگه تو ذهن خیا بون
منو تنها جا می ذاره

خاطره مثل یه پیچک
می پیچه رو تن خسته م
دیگه حرفی که ندارم
دل به خلوت تو بستم

هرکس به طریقی دل ما می شکند...

سلام.

شعری زیبا٬ متاسفانه نمی دانم از کیست...


هرکس به طریقی دل ما می شکند

بیگانه جدا دوست جدا می شکند

بیگانه اگر می شکند حرفی نیست

از دوست بپرسید چرا می شکند

بشکست دلم کسی صدایش نشنید

آری دل مرد بی صدا می شکند.

غریبانه

سلام.

غریبانه
موسیقی متن سریال تلویزیونی غریبانه که در ایّام ماه محرّم سال 1383 از شبکه ی تهران پخش شد.
با صدای احسان خواجه امیری


هرچی آرزوی خوبه مال تو
هرچی که خاطره داریم مال من

اون روزای عاشقونه مال تو
این شبای بی قراری مال من

منم و حسرت با تو ما شدن
تویی و دلهرم از رها شدن

آخر غربت دنیاست مگه نه
اول دو راهی آشنا شدن

تو نگاه آخر تو آسمون خونه نشین بود
دلتو شکسته بودن همه ی قصه همین بود

میتونستم با تو باشم مثل سایه مثل رویا
اما بیدارمو بی تو مثه تو تنهای تنها

هوای گریه

سلام.

هوای گریه
شاعر : سیمین بهبهانی
با صدای همایون شجریان


نبسته ام به کس دل
نبسته کس به من دل
چو تخته پاره بر موج
رها رها رها من

ز من هر آن که او دور
چو دل به سینه نزدیک
به من هر آنکه نزدیک
از او جدا جدا من

نه چشم دل به سویی
نه باده در سبویی
که تر کنم گلویی
به یاد آشنا من

ستاره ها نهفته
در آسمان ابری
دلم گرفته ای دوست
هوای گریه با من
هوای گریه با من

Free Love

سلام

از گروه Depeche Mode و از آلبوم Exiter
آهنگ Free Love که موسیقی خاص  و منحصر به فردی دارد.

Depeche Mode


If you've been hiding from love
If you've been hiding from love
I can understand where you're coming from
I can understand where you're coming from

If you've suffered enough
If you've suffered enough
I can understand what you're thinking of
I can see the pain that you're frightened of

And I'm only here
To bring you free love
Let's make it clear
That this is free love
No hidden catch
No strings attached
Just free love
No hidden catch
No strings attached
Just free love

I've been running like you
I've been running like you
Now you understand why I'm running scared
Now you understand why I'm running scared

I've been searching for truth
I've been searching for truth
And I haven't been getting anywhere
No I haven't been getting anywhere

And I'm only here
To bring you free love
Let's make it clear
That this is free love
No hidden catch
No strings attached
Just free love
No hidden catch
No strings attached
Just free love

Hey girl
You've got to take this moment
Then let it slip away
Let go of complicated feelings
Then there's no price to pay

We've been running from love
We've been running from love
And we don't know what we're doing here
No we don't know what we're doing here

We're only here
Sharing our free love
Let's make it clear
That this is free love
No hidden catch
No strings attached
Just free love
No hidden catch
No strings attached
Just free love

شعری از حافظ!

سلام.

شعری از حافظ شیرازی.


هر آن که جانب اهل خدا نگه دارد
خداش در همه حال از بلا نگه دارد

حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست
که آشنا سخن آشنا نگه دارد

دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای
فرشته​ات به دو دست دعا نگه دارد

گرت هواست که معشوق نگسلد پیمان
نگاه دار سر رشته تا نگه دارد

صبا بر آن سر زلف ار دل مرا بینی
ز روی لطف بگویش که جا نگه دارد

چو گفتمش که دلم را نگاه دار چه گفت
ز دست بنده چه خیزد خدا نگه دارد

سر و زر و دل و جانم فدای آن یاری
که حق صحبت مهر و وفا نگه دارد

غبار راه راهگذارت کجاست تا حافظ
به یادگار نسیم صبا نگه دارد