اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

شقایق

سلام.

شقایق
شاعر : اردلان سرافراز
با صدای داریوش


دلم مثل دلت خونه شقایق
چشام دریای بارونه شقایق
مثل مردن میمونه دل بریدن
ولی دل بستن آسونه شقایق
شقایق درد من یکی دو تا نیست
آخه درد من از بیگانه ها نیست
کسی خشکیده خون من رو دستاش
که حتی یک نفس از من جدا نیست
شقایق وای شقایق گل همیشه عاشق

شقایق اینجا من خیلی غریبم
آخه اینجا کسی عاشق نمیشه
عزای عشق غصه اش جنس کوهه
دل ویرون من از جنس شیشه
شقایق آخرین عاشق تو بودی
تو مردی و پس از تو عاشقی مرد
تو رو آخر سراب و عشق و حسرت
ته گلخونه های بی کسی برد
شقایق وای شقایق گل همیشه عاشق

دویدیم و دویدیم و دویدیم
به شبهای پر از قصه رسیدیم
گره زد سرنوشتامونو تقدیر
ولی ما عاقبت از هم بریدیم
شقایق جای تو دشت خدا بود
نه تو گلدون نه توی قصه ها بود
حالا از تو فقط این مونده باقی
که سالار تمومه عاشقایی
شقایق وای شقایق گل همیشه عاشق

THAT'S THE WAY IT IS

سلام.

این بار شعری از Celine dion برایتان انتخاب کردم.
با نام  THAT'S THE WAY IT IS.

Celine Dion!


I can read your mind and I know your story
and I see what you're going through yeah
It's an uphill climb, and I'm feeling sorry
But I know it will come to you yeah

So don't surrender 'cause you can win
In this thing called love

When you want it the most there's no easy way out
When you're ready to go and your heart's left in doubt
Don't give up on your faith
Love comes to those who believe it
And that's the way it is

When you question me for a simple answer
I don't know what to say, no
But it's plain to see, if we stick together
You're gonna find the way, yeah

So don't surrender 'cause you can win
In this thing called love

When you want it the most there's no easy way out
When you're ready to go and your heart's left in doubt
Don't give up on your faith
Love comes to those who believe it
And that's the way it is
(That's the way it is)

When life is empty with no tomorrow
And loneliness starts to call
Baby don't worry, forget your sorrow
'Cause love's gonna conquer it all, all

When you want it the most there's no easy way out
When you're ready to go and your heart's left in doubt
Don't give up on your faith
Love comes to those who believe it
And that's the way it is

don't give up on your faith
love comes to those who believe it
and that's the way it is

That's the way it is
That's the way it is, yeah
Don't give up on your faith
Love comes to those who believe it
And that's the way it is

کارم ز دور چرخ به سامان نمی‌رسد

سلام.

شعری از حافظ شیرازی.


کارم ز دور چرخ به سامان نمی‌رسد.
خون شد دلم ز درد و به درمان نمی‌رسد.
با خاک راه، راست شدم همچو باد و، باز
تا آب روی می‌رسدم نان نمی‌رسد.
پی پاره ‌ئی نمی‌کنم از هیچ استخوان
تا صدهزار زخم به دندان نمی‌رسد.
سیرم ز جان خود ــ به دل راستان! ــ ولی
بیچاره را چه چاره، چو فرمان نمی‌رسد؟
از دستبرد جور زمان، اهل درد را
این غصه بس که دست سوی جان نمی‌رسد.
از حشمت، اهل جهل به کیوان رسیده‌اند،
جز آه اهل فضل به کیوان نمی‌رسد.
تا صدهزار خار نمی‌روید از زمین
از گلبنی گلی به گلستان نمی‌رسد.
از آرزوست گشته گرانبار غم دلم؛
آوخ! که آرزوی من آسان نمی‌رسد.
یعقوب را دو دیده ز حسرت سفید شد
وآوازه ‌ئی ز مصر به کنعان نمی‌رسد.
حافظ، صبور باش که در راه عاشقی
آن کس که جان نداد به جانان نمی‌رسد