اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

وقتی تو رفتی
شاعر : مهدی سهیلی
ای معنی عشق
ای یاد تو در خاطر من جاودانه
 بی تو چشمم چشمه ی اشک شبانه
ای روشنایی ای چراغ زندگانی
ای رفته در ابر سیاه بی نشانی
وقتی تو رفتی
از مشرق لبها طلوع خنده ها رفت
از دست من وز دست ما آینده ها رفت
وقتی تو رفتی
مهتاب بام آسمان کمرنگ تر شد
وقتی تو رفتی
دنیا به چشمم از قفس هم تنگ تر شد
وقتی تو رفتی اندوه شوق زندگی را از دلم برد
وقتی تو رفتی
برگ درختان زرد شد خورشید افسرد
وقتی تو رفتی مرگ خندید
در جمع ما انگیزه های زیستن مرد
 از باد پرسیدم کجا رفت
گفتا که من هم در پی آن رفته از دست
سر تاسر دنیا خزیدم
 اندوه اندوه
او را ندیدم
از شب سراغت را گرفتم
شب گفت افسوس
 او ماه من بود
 من هم به امید طلوعش ماه ها تاریک ماندم
همراه مرغ حق به یادش نغمه خواندم
خود را به دریا ها و صحرا ها کشاندم
بایاد او در هر قدم اشکی فشاندم
در دشت های دور و نا پیدا دویدم
او را ندیدم
با ماه گفتم ماه من کو
رنگش پرید و زیر لب گفت
بر بام و روزن های عالم سر کشیدم
شب تا سحر سر تاسر دنیا دویدم
در لا بلای برگ جنگل ها خزیدم
با جست و جو ها خستگی ها شبروی ها
او را ندیدم
از رعد پرسیدم نانت
فریاد او در گنبد افلاک پیچید
چون مادران داغدیده ناله سر کرد
با ابر گفتم قصه ات را
روی زمین را در غمت از گریه تر کرد
ای یاد تو در خاطر من جاودانه
ای بی تو من همسایه ی اشک شبانه
وقتی تو رفتی
اندوه شوق زندگی را از دلم برد
وقتی تو رفتی
برگ درختان زرد شد خورشید افسرد
وقتی تو رفتی مرگ خندید
در جمع ما انگیزه های زیستن مرد

سایه
با صدای ابی
تو یه سایه بودی هم قد خواب نیمروز من
تو یه سایه بودی تو ظهر داغ تن سوز من
تو هرم داغ بی رحم آفتاب
تو سایه بودی یه سایه ی ناب
من مسافر تن تشنه ی خواب
حریص فتح یه جرعه ی آب
پای پر تاول من تو بهت راه
تن گرما زده مو نمی کشید
بی رمق بودم و گیج و تب زده
جلو پامو دیگه چشمام نمی دید
تا تو جلوه کردی ای سایه ی خوب
مهربون با یه بغل سبزه و آب
باورم نمی شد این معجزه بود
به گمانم تو سرابی ، یه سراب

و یه سایه بودی هم قد خواب نیمروز من
تو یه سایه بودی تو ظهر داغ تن سوز من
من گنگ و خسته ، لب تشنه و داغ
تو سایه ی سبز میراث یک باغ
تو مرهم این زخم عمیقی
لبریز ایثار پاک و شفیقی
رخت خستگیمو از تنم بگیر
با تنت برهنگیمو بپوشون
منو تا مهمونی عشق ببر
کتاب در به دریمو بسوزون
بذار این سایه همیشگی باشه
سایه ای که جای خوب موندنه
سایه باش و سایبون تا بدونم
سایه ای رو سر بودنه منه

سلام دوستان.
امشب به یاد قدیم ها آهنگ SHOW ME LOVE !s را از گروه محبوبم Ace Of Base گوش دادم ؛ خیلی زیباست! امیدوارم شنیده باشید و لذت ببرید .

Ace Of Base


Show me love
Double up
Won't you show me love

Show me love

Cause it's been grey for so many years

I just wanna what is mine
Your love for me wait and see
I'm not trying to seduce you
Though it's a long and cold dark night
You are the one you are
I would never try to change you
I want to see who you are inside

Show me love
And how to share it
I'll give you double up in return
Life is now and meant for living
Cause it's been grey for so many years

Life will never ever be bad under my spell
Kiss and tell
I feel lonely when I see you
Why don't you give me just a smile
You'd make my day in many ways
Just a fragment of your lifetime
Cause the shine in my eyes will tell

Show me love
And how to share it
I'll give you double up in return
Life is now and meant for living
Cause it's been grey for so many years
Won't you show me love

Show me love
Let me know
Double up

Show me love
Show me love (oh oh oh)
Double up (I wanna know)

I, I'm not beautiful
But I can give you something
No one's gonna give you
Me, I will fight for you
So I'll be yours
Just give me time

Show me love
I live, I'm learning
Life will never ever be bad under my spell

Show me love
And how to share it
I'll give you double up in return
Life is now and meant for living
Cause it's been grey for so many years

Show me love
Show me love
Show me love
Show me love

سلام دوستان.
دنیایی که توی آن زندگی می کنیم ؛ می تواند دوست داشتنی تر از این باشد که هست ؛ فقط با کمی محبت . اغلب ما فکر می کنیم برای ابراز محبت به دلیل خاصی نیاز هست ؛ اما به راستی چنین است؟

Send Your Love!s
Sting

Sting


Finding the world in the smallness of a grain of sand
And holding infinities in the palm of your hand
And heaven's realms in the seedlings of this tiny flower
And eternities in the space of a single hour

Send your love into the future
Send your love into the distant dawn

Inside your mind is a relay station
A mission probe into the unknowing
We send a seed to a distant future
Then we can watch the galaxies growing

This ain't no time for doubting your power
This ain't no time for hiding your care
You're climbing down from an ivory tower
You've got a stake in the world we ought to share

You see the stars are moving so slowly
But still the earth is moving so fast
Can't you see the moon is so lonely
She's still trapped in the pain of the past

This is the time of worlds colliding
This is the time of kingdoms falling
This is the time of worlds dividing
The time to heed your call

Send your love into the future
Send your precious love into some distant time
Fix that wounded planet with the love of your healing
Send your love
Send your love to me

There's no religion but sex and music
There's no religion but sound and dancing
There's no religion but line and color
There's no religion but sacred trance

There's no religion but the endless ocean
There's no religion but the moon and stars
There's no religion but time and motion
There's no religion, just tribal scars

Throw a pebble in and watch the ocean
See the ripples vanish in the distance
It's just the same with all the emotions
It's just the same in every instance

No religion but the joys of rhythm
There's no religion but the rites of spring
There's no religion in the path of hate
And no prayer but the one i sing

Send your love into the future
Send your precious love into some distant time
Fix that wounded planet with the love of your healing
Send your love
Send your love

There's no religion but sex and music
There's no religion that's right or winning
There's no religion in the path of hatred
Ain't no prayer but the one i'm singing

Send your love
Send your love

سلام.
اولین بار که این آهنگ رو شنیدم با خودم گفتم هرگز تو وبلاگ شعرش رو نمی گذارماما استقبالی که از آن شد من رو مجبور کرد

برو برو
با صدای آرش


روزی بود عاشق تو بودم
از دست تو خیلی راضی بودم
امّا تو بعد شیطونی کردی
نزدیک من نیا تو

برو برو دلم تو رو تو رو نمی خواد
دیگه دیگه نمی خوام ببینمت
برو برو دلم جای دیگه دیگه هست
دیگه دیگه نمی خوام ببینمت

برو برو دلم تو رو تو رو نمی خواد
دیگه دیگه نمی خوام ببینمت
برو برو دلم جای دیگه دیگه هست
دیگه دیگه نمی خوام ببینمت

روزی بود عاشق تو بودم
از دستت خیلی راضی بودم
امّا تو بعد شیطونی کردی
دلم اصلا" تو رو دیگه نمی خواد

روزی بود عاشق تو بودم
از دست تو خیلی راضی بودم
امّا تو بعد شیطونی کردی

برو برو دلم تو رو تو رو نمی خواد
دیگه دیگه نمی خوام ببینمت
برو برو دلم جای دیگه دیگه هست
دیگه دیگه نمی خوام ببینمت

برو برو دلم تو رو تو رو نمی خواد
دیگه دیگه نمی خوام ببینمت
برو برو دلم جای دیگه دیگه هست
دیگه دیگه نمی خوام ببینمت

برو برو دلم تو رو تو رو نمی خواد
دیگه دیگه نمی خوام ببینمت
برو برو دلم جای دیگه دیگه هست
دیگه دیگه نمی خوام ببینمت

برو برو دلم تو رو تو رو نمی خواد
دیگه دیگه نمی خوام ببینمت
برو برو دلم جای دیگه دیگه هست
دیگه دیگه نمی خوام ببینمت

برو برو دلم تو رو تو رو نمی خواد
برو برو دلم جای دیگه دیگه هست

بنا به در خواست دریا خانم

Bailamos
Enrique Iglesias


Tonight we dance
I leave my life in your hands
We take the floor
Nothing is forbidden anymore

Don't let ehte world dim my sight
Don't let a moment go by
Nothing can stop us tonight

chorus:
Bailamos
Let the rhythm take you over
Bailamos
Te quiero amor mio
Bailamos
Gonna live this night forever
Bailamos
Te quiero amor mio
Te quiero

Tonight I'm yours
We can make it happen I'm so sure
Now I'm letting go
There is something I think you should know

I won't be leaving your side
We're gonna dance through the night
I'm gonna reach for the stars

(chorus)

(whoa, oh oh oh)
Tonight we dance
(whoa, oh oh oh)
I know tomorrow
(whoa oh oh oh)
If you will stay with me

Te quiero
Mi amor

گل پری
با صدای ستار
قصه ها رو همه گفتن
دیگه قصه ای نمونده
توی فکر آخریشم
که هنوز کسی نخونده
کی میخواد شاه گل آخری باشه
واسه شاه قصه هام پری باشه
کی با من تو قصه همبازی میشه
کی به این سادگیا راضی میشه

اولی گل پری بود و آخریم گل پری
بدنش مرمری بود و هنوزم مرمری
اولی گل پری بود و آخریم گل پری
بدنش مرمری بود و هنوزم مرمری
گل پری جونه پرپری کجایی
اینجای جون آخری کجایی
که بیای تو قصه هام دوباره
قاطی شی با غصه هام دوباره

اونروزا خونه میخواستی
دل دیوونه میخواستی
حالا من خونه دارم
دل دیوونه دارم
واسه موهای بلندت
یه عالم شونه دارم
گل پری جونه پرپری کجایی
اینجای جون آخری کجایی
که بیای تو قصه هام دوباره
قاطی شی با غصه هام دوباره

قصه ها رو همه گفتن
دیگه قصه ای نمونده
توی فکر آخریشم
که هنوز کسی نخونده
کی میخواد شاه گل آخری باشه
واسه شاه قصه هام پری باشه
کی با من تو قصه همبازی میشه
کی به این سادگیا راضی میشه

اولی گل پری بود و آخریم گل پری
بدنش مرمری بود و هنوزم مرمری
اولی گل پری بود و آخریم گل پری
بدنش مرمری بود و هنوزم مرمری
گل پری جونه پرپری کجایی
اینجای جون آخری کجایی
که بیای تو قصه هام دوباره
قاطی شی با غصه هام دوباره

اونروزا خونه میخواستی
دل دیوونه میخواستی
حالا من خونه دارم
دل دیوونه دارم
واسه موهای بلندت
یه عالم شونه دارم
گل پری جونه پرپری کجایی
اینجای جون آخری کجایی
که بیای تو قصه هام دوباره
قاطی شی با غصه هام دوباره
گل پری جونه پرپری کجایی
اینجای جون آخری کجایی
که بیای تو قصه هام دوباره
قاطی شی با غصه هام دوباره
گل پری جونه پرپری کجایی
اینجای جون آخری کجایی
که بیای تو قصه هام دوباره
قاطی شی با غصه هام دوباره

چشم من روشن
از سروده های فریدون مشیری
آخر ای دوست نخواهی پرسید
که دل از دوری رویت چه کشید
سوخت در آتش و خاکستر شد
وعده های تو به دادش نرسید
داغ ماتم شد و بر سینه نشست
اشک حسرت شد و بر خاک چکید
آن همه عهد فراموشت شد
چشم من روشن روی تو سپید
جان به لب آمده در ظلمت غم
کی به دادم رسی ای صبح امید
آخر این عشق مرا خواهد کشت
عاقبت داغ مرا خواهی دید
 دل پر درد فریدون مشکن
که خدا بر تو نخواهد بخشید

پنجره
شاعر: ناهید میربهاء
با صدای سیاوش قمیشی
روی سکوی کناره پنجره
همه شب جای منه
چند ورق کاغذ و یک دونه قلم
همیشه یار منه
کاغذای خط خطی
از کنار در باز پنجره
میپرن توی کوچه
سر حال از اینکه آزاد شدن
نمی دونن که اسیر دل سنگ باد شدن
دیگه بیداری شب عادتمه
همدم سکوت تنهایی من
تیک تیک ساعتمه
حالا من موندم و یک دونه ورق
که اونم از اسم تو سیاه میشه
همه چیم تو زندگی
آخرش به پای تو هدر میشه
چشمونم، فاصله رو از پنجره دید میزنه
دلم اسم تو رو فریاد میزنه
درای پنجره رو تا انتها باز می کنم
تو خیالم با تو پرواز میکنم

بهانه
با صدای هایده
ای قبله من خاک در خانه تو
بی منت می مستم ز پیمانه تو
ای قبله من خاک در خانه تو
در دام توام بی زحمت دانه تو
من خسته و بیمارم درمان منی
شور شعر و آوازی در جان منی
ای تو هوای هر نفس
عشق تو میورزم و بس
دل کنده ام از همه کس
پناه من تویی و بس
تا در دل تو زنده ام
از عالمی دل کنده ام
در خود رها گشتن خوش است
در تو فنا گشتن خوش است
ای قبله من خاک در خانه تو
بی منت می مستم ز پیمانه تو
ای قبله من خاک در خانه تو
در دام توام بی زحمت دانه تو

تویی تویی بهانه ام شاعر هر ترانه ام
شعله شوریدگیم تویی تویی زبانه ام
تو نغمه ساز منی صدای آواز منی
رمز من و راز منی نقطه آغاز منی
بر جان من آتش بزن ای عشق من ای عشق من
باید تو باشی آتشم تا تن در این آتش کشم
من تو شوم تو قصه ها تا من بسوزانم مرا
بی مرگی از تو مردن است این معنی عشق من است
ای قبله من خاک در خانه تو
در دام توام بی زحمت دانه تو

تویی تویی بهانه ام شاعر هر ترانه ام
شعله شوریدگیم تویی تویی زبانه ام
تو نغمه ساز منی صدای آواز منی
رمز من و راز منی نقطه آغاز منی
ای تو هوای هر نفس
عشق تو میورزم و بس
دل کنده ام از همه کس
پناه من تویی و بس
تا در دل تو زنده ام
از عالمی دل کنده ام
در خود رها گشتن خوش است
در تو فنا گشتن خوش است
ای قبله من خاک در خانه تو
بی منت می مستم ز پیمانه تو
ای قبله من خاک در خانه تو
در دام توام بی زحمت دانه تو