اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

شعری از ابن سینا

سلام.

شعری از ابن سینا (شیخ الرئیس ابو علی سینا) یا پور سینا (980 - 1037) دانشمند, فیلسوف و پزشک ایرانی, نویسندهٔ 450 کتاب در زمینه‌های گوناگون است که تعداد زیادی از آنها در مورد پزشکی و فلسفه است.

قبل از این که شعر را بنویسم متن زیبایی که از وی به یادگار مانده را برایتان نقل میکنم:

روزکی چـــــند در جهان بودم بر سر خـــــاک باد پیمودم ساعتی لطف و لحظه‌ای در قهر جان پاکــــیزه را بــــیالودم با خرد را به طبع کردم هجو بی خرد را به طمع بـــستودم آتـشــــــی بر فروخــــــتم از دل وآب دیده ازو بــــــــپالودم با هواهای حرص و شــیطانی ساعــــتی شادمـــان نیاسودم آخر الامر چون بر آمد کـــــــار رفتـــم و تخم کشته بدرودم کـس نداند که مــن کـــجا رفتم خود ندانم که من کجا بودم.

و ...


دل گرچه در این بادیه بسیار شتافت
یک موی ندانست ولی موی شکافت
اندر دل من هزار خورشید بتافت
آخر به کمال ذره ای راه نیافت

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 17:43 http://397.blogsky.com

به وبلاگ منم سری بزن

[ بدون نام ] چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 17:47 http://397.blogsky.com

دل گرچه در این بادیه بسیار شتافت
یک موی ندانست ولی موی شکافت
اندر دل من هزار خورشید بتافت
آخر به کمال ذره ای راه نیافت
به وبلاگ منم سزی بزن

سلام.
ممنون که آمدی!
حتما خدمت می رسم.

علی شنبه 3 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 00:51

این شعر خیلی خیلی زیبا بود.
... آخر به کمال ذره ای راه نیافت

سلام.
بله موافقم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد