اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

اشعار و ترانه ها

وبلاگ شخصی

گُل

سلام دوستان.

طبق معمول هر سه شنبه شب٬ در خلوت شبانه خود به شنیدن صدای همیشه گرم استاد رشید کاکاوند گوینده توانای شبکه رادیو پیام نشسته بودم٬ که ایشان شعری از مهدی اخوان ثالث باز خوانی کردند٬ با نام گل٬ از مجموعه آخر شاهنامه اخوان ثالث٬ در این شعر زیبا شاعر به وصف یک گل مصنوعی پرداخته است٬ گویی درد و دل دیرینه ی خود من بود.

پیشنهاد می کنم برای یک بار هم که شده٬ یکی از سه شنبه شب ها٬ شب های چهار شنبه٬رأس ساعت ۲۲:۰۰ شبانگاه تا ۰۲:۰۰ بامداد فردای آن روز٬ به برنامه رادیویی شبکه رادیو پیام طول موج 104.70 MHz گوش فرا دهید٬ اطمینان خاطر دارم که شما نیز٬ اگر یک بار این کار را انجام دهید٬ همانند من و جمعی از دوستانم٬ هر کاری هم که داشته باشید٬ این چهار ساعت طلایی را از دست نخواهید داد و به پای رادیو خواهید نشست٬ رسانه ای که خیلی از ما از روی غفلت کمتر به آن توجه می کنیم.

گُل
شاعر: مهدی اخوان ثالث


همان رنگ و همان روی
همان برگ و همان بار
همان خنده ی خاموش در او خفته بسی راز
همان شرم و همان ناز
همان برگ سپید به مثل ژاله ی ژاله به مثل اشک نگونسار
همان جلوه و رخسار
نه پژمرده شود هیچ
نه افسرده ، که افسردگی روی
خورد آب ز پژمردگی دل
ولی در پس این چهره دلی نیست
گرش برگ و بری هست
ز آب و ز گلی نیست
هم از دور ببینش
به منظر بنشان و به نظاره بنشینش
ولی قصه ز امید هبایی که در او بسته دلت ، هیچ مگویش
مبویش
که او بوی چنین قصه شنیدن نتواند
مبر دست به سویش
که در دست تو جز کاغذ رنگین ورقی چند ، نماند
نظرات 2 + ارسال نظر
میلاد چهارشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 19:24 http://brush.blogfa.com

آقا کاوه از اینکه به وبلاگم سر زدی ممنون .
از مطالبتم خوشم اومد ( به خصوص اخوان ثالث ) .

موفق باشی .

سلام.
ممنون میلاد جان.

خوشحالم که خوشت آمده!
پیروز باشی!

[ بدون نام ] شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 00:03

من مدتهاست که شبها رو میشمرم تا سه شنبه ها بیاد... پیشنهاد می کنم پنجشنبه ها رو هم از دست ندید. جناب صالح اعلا !!

سلام.
منم آقای صالح اعلا را دوست دارم.
ایشان از شعرای خوب معاصر هستند.

حتما!
موفق باشید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد